Dlaczego linki wychodzące są ważne
Ważne jest, aby zrozumieć podstawową koncepcję, dlaczego linki są ważne dla wyszukiwarek, zanim będziesz mógł określić, co Ci pomoże (a co nie). Tak, linki mają znaczenie w SEO . W rzeczywistości mają one ogromne znaczenie. Dlatego. Jeszcze zanim Larry Page i Sergey Brin mieli miliardy dolarów, byli absolwentami Uniwersytetu Stanforda.
Jak większość doktorantów z lat 90. (w tym autor tego artykułu), spędzali dużo czasu w bibliotece, czytając czasopisma i próbując zrozumieć często mylący świat publikacji akademickich.
Jedną z najważniejszych części artykułu akademickiego jest bibliografia, w której badacze przedstawiają swoją pracę, odwołując się do innych artykułów, które przeczytali podczas składania swoich artykułów. Larry i Sergey zauważyli, że im częściej cytowano konkretną pracę, tym bardziej była ona autorytatywna.
Wpadli na pomysł, aby zastosować tę koncepcję do wyszukiwarek, które wcześniej polegały na analizie słów w witrynie, aby określić, która witryna powinna mieć pierwsze miejsce. Algorytm PageRank była lata świetlne przed konkurencją w dostarczaniu odpowiednich wyników dla każdego zapytania.
I narodził się Google. Chociaż obecny algorytm Google w niczym nie przypomina tego stworzonego przez Larry’ego i Sergeya pod koniec lat 90., koncepcja linków jest nadal silna w tym, co decyduje o rankingu witryny w Google. Oczywiście jest to uproszczone wyjaśnienie tego, co faktycznie dzieje się za kulisami, ale główna idea koncepcji jest dość prosta.
Im więcej autorytatywnych linków wskazuje witryna, tym bardziej jest ona autorytatywna. Im bardziej autorytatywna jest witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona uszeregowana pod kątem zapytania.
Czy linki wychodzące poprawiają rankingi wyszukiwania?
Często jestem pytany, czy linki wychodzące pomogą w pozycjonowaniu witryny dla konkretnego zapytania. Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi: nie. Jestem również pytany, czy linki wychodzące mogą pogorszyć ranking witryny. Krótka odpowiedź na to pytanie również brzmi: nie.
Są tacy w SEO, którzy uważają, że udostępnianie linków wychodzących osłabia profil linków. Powiem, że nigdy nie widziałem żadnych dowodów, ani anegdotycznych, ani od samego Google, które wskazywałyby, że linki wychodzące są w ogóle czynnikiem rankingowym. Należy jednak pamiętać, że linki wychodzące są również linkami przychodzącymi.
A linki przychodzące są zdecydowanie czynnikiem rankingowym w algorytmie Google. Tak więc w rzeczywistości linki wychodzące są czynnikami rankingowymi – ale nie dla witryny, do której prowadzi link. Dzieje się tak tylko dlatego, że te linki wychodzące są linkami przychodzącymi dla kogoś innego.
Kiedy powinienem tworzyć linki wychodzące?
Linki wychodzące nie są czynnikiem rankingowym w algorytmie Google, ale jeśli zależy Ci na marketingu treści, prawdopodobnie musisz stworzyć linki wychodzące. Kiedy więc należy tworzyć linki wychodzące? Twórz linki wychodzące, kiedy mają sens.
Jeśli Twoi odbiorcy skorzystają z linku do innej witryny, dodaj link do innej witryny. Nie ma „tworzenia linków wychodzących dla SEO”, ponieważ tworzenie linków wychodzących dla SEO byłoby bezowocnym wysiłkiem. Ale prawidłowo wykonane linki wychodzące pomagają zwiększyć autorytet Twojej witryny.
Jeśli dostarczasz wartość w swoich treściach, twój autorytet wzrośnie. A jednym ze sposobów zapewnienia autorytetu jest zapewnienie cennych zasobów konsumentom Twoich treści. Niektórzy webmasterzy boją się tworzyć linki wychodzące, ponieważ nie chcą, aby ich użytkownicy opuszczali ich witrynę.
Uważam, że jeśli boisz się, że użytkownicy opuszczą Twoją witrynę i nie wrócą, nie zapewniasz wystarczającej wartości. Ale jeśli nadal się boisz, spraw, aby linki wychodzące uruchamiały się w nowej karcie przeglądarki. W ten sposób Twoja witryna nie zniknie w przeglądarce użytkownika. Kiedy więc należy tworzyć linki wychodzące? Zawsze, gdy chcesz być trafny dla odwiedzających i potencjalnych klientów.
Na zakończenie
Linki wychodzące to również linki przychodzące. Każdy chce linków przychodzących, ale bez linków wychodzących linki przychodzące nie istnieją. Marketerzy i specjaliści SEO nigdy nie powinni obawiać się linkowania do zasobu, który przyniesie wartość odwiedzającym.
Linki wychodzące mogą nie sprawić, że Twoja witryna będzie w rankingu, ale skąpstwo w przypadku linków wychodzących może uniemożliwić Twojej witrynie ranking na dłuższą metę. Bez linków wychodzących trudno jest stworzyć autorytet niezbędny do uszeregowania wszystkich zapytań, dla których chcesz uszeregować.